ESICS

RED DE CENTROS HOMOLOGADOS OCN FENACO

TÈCNIC EN NATUROPATIA MANUAL
Presentació
En el curs de tècnic en naturopatia aprendràs a avaluar l’estat de salut de cada persona per aplicar la tècnica més convenient per a millorar el seu estat. En aquest curs de 2 anys, a part de incloure la tècnica en quiromassatge, aprendràs altres tipus de tècniques per abordar els malestars de les persones, obtenint una amplia visió per gestionar cada dolència. A part, s’inclou un bloc de assignatures obligatòries atorgades per la pròpia Fenaco, les quals et validaran com a Tècnic en Naturopatia manual.

Objectius específics

· Identificar els elements bàsics de la estructura anatòmica i biomecànica del cos humà
· Aprendre a aplicar les tècniques de manipulació manuals
· Realitzar un bon protocol de treball, des de la recepció de la persona fins a finalitzar la seva sessió
· Aprendre a desenvolupar-se en qualsevol àmbit de treball i/o d’actuació (esportiu, laboral, etc.)
· Conèixer les indicacions i contraindicacions
· Integrar els coneixements adequats per afavorir en el benestar de la persona
· Tenir una amplia visió de les diferents tècniques naturopàtiques a aplicar
· Conèixer els fonaments, història, normativa i ètica de la Naturopatia

Metodologia

· Sessions teòriques amb exposició recolzada amb suport audiovisual dels continguts teòrics de la tècnica
· Sessions teorico-pràctiques on el professorat explica i desenvolupa pràcticament sobre un alumne-model les manipulacions manuals
· Sessions pràctiques on els alumnes practiquen entre ells les tècniques i manipulacions explicades pel professorat amb la supervisió continua d’ell mateix
· Possibilitat de realitzar pràctiques de casos reals en esdeveniments esportius

Bloc 2 (2on any)

· Reflexologia podal
· Embenats funcionals (tapping)
· Embenats neuromusculars (kinesiotape)
· Quiromassatge esportiu
· Estiraments funcionals musculo-tendinosos

Programa del curs Bloc 1 (1er any)

· Anatomia descriptiva d´extremitat inferior, superior i tronc
· Anatomia palpatòria i cinètica
· Biomecà nica de l´aparell locomotor
· Técniques manipulatives del massatge manual
· Alteracions corporals i l´aplicaciò del quiromassatge
· Drenatge limfátic manual (mètode Vodder)

Bloc 3 (1er any/2on any)

· Fonaments de naturopatia
· Fisiologia humana aplicada en naturopatia
· Naturopatia normativa
· Bioquí­mica y biofísica per a naturòpates

800 hores aproximadament
Dates
El 1er curs s’inicia el dia 7 d’Octubre de 2019 i finalitza el dia 29 de Juny de 2020. El 2on curs es determinarà l’any 2020.
Les estades pràctiques en esdeveniments esportius dependrà del calendari propi de cada esdeveniment.
Horaris
1er any